Tweets by @marcthebeste

Thursday, July 10, 2014

Weg met teveel regeltjes


Mislukte tRutte
Rut op.
Ik denk niet dat er indertijd op tRutte is gestemd om oorlog te gaan zoeken met Rusland.
Rusland is een belangrijke handelspartner, ik stel daarom voor tRutte op te sluiten in de Gevangen poort tot hij de kosten van de handelsruzie met Rusland heeft terugbetaald.
Ik nodig LTO uit dagelijks te publiceren over de schade.
Aan de ene kant ongelofelijke tRutte lafheid en aan de andere kant ruzie maken met Rusland, schizofreen, weg ermee en oplsluiten.



Mislukte staaroperatie
Vijf brillen heb ik inmiddels van Specsavers, de eerste twee zijn hetzelfde de volgende drie iets modernere met gekleurde glazen, toen ik een brief kreeg om m'n ogen opnieuw te laten opmeten. Ik ga niet vertellen hoe de meneer heet die me "opmat?".
Maar aan de kleffe hand die ik kreeg merkte ik op dat hij zijn handen niet had gewassen. Ik kan me niet meer zoveel van herinneren, maar kort - lang werd ik naar de huisarts gestuurd voor een verwijs naar de oogarts, want ik had rechts 75% zicht en links nog maar 35%.
Met die brillen allemaal dezelfde sterktes, zie ik echt prima, ik test het wel eens door zonder bril om de beurt m'n ogen te bedekken en dan met bril. Ongelofelijk, ja had ik nog nooit gehad een bril.
Staar straat?
Oh, ja. Ik heb dat al heel lang dat ik niet scherp zie op afstand en van dichtbij had ik altijd een leesbril van het Kruidvat van 50 cent, aan al die brillen die ik nu heb, het zijn er trouwens 6, kwam ik doordat ik de TV niet meer zo goed zag en vond ik natuurlijk bij de kringloopwinkel een bril waarmee ik waanzinnig goed zag, voor, ja, ook 50 cent.
Het is een beetje een damesmodel, niks aan de hand voor thuis toch? Maar ik wilde ook naar buiten met bril, zodoende.
Dus. Nietsvermoedend naar het ziekenhuis hier om de hoek na drie maanden wachten mocht ik een paar weken eerder komen vanwege de afsprakensoftware.
Aan de kleffe hand die ik kreeg voelde ik dat de assistente haar handen niet net had gewassen. Had ook net met collegaatjes gekletst over de dokter, die zou zonder haar in kennis gesteld te hebben naar de wc gegaan zijn of waar die ook was.
Eenmaal in de stoel bij het apparaat werd het heel eng, ik type het hier nog wel een keer tussen, maar nu ga ik even zo door.
Van de dokter kreeg ik ook een klamme hand, gelukkig was ik al gemarteld door de dikke verpleegster met oogdruppels waarvan later bleek dat ik volledig zicht pas na 3 dagen weer terug had, of was dat een milde oogontsteking door alle mensen die na het wc bezoek hun handen niet hadden gewassen en toen aan m'n ogen zaten?
Het werd dus de "staar straat"? En een Phaeco emulsieficatie, die de dokter niet durfde uitspreken want ik had hem bij het binnenkomen al verbeterd met zijn uitspraak over de AE in mijn naam die hij verkeerd zei als EE.
Ook gaf hij een heel vreemd antwoord toen ik bij het vertrekken meldde dat de techniek zo voorruit was gegaan. "Ja, je ogen kunnen ineens heel snel achteruit gaan". Wat niet met mijn opmerking te maken had. Eenmaal thuis heb ik gelijk het afspraken centrum gebeld en om een andere dokter gevraagd. Niet dat ik me daar nog een keer m'n zicht voor 3 dagen ga laten verpesten.
Geen informatie over wat voor soort lens, er zijn er 3 gangbaar, niets. Wel een oud foldertje mee gekregen. Nu ik wist dat het een Phaeco ging worden kon ik er iets mee en vond in het Frans de meeste informatie die nieuw was.
Google op frans zetten met /ncr erachter en dan de zoek-hulpmiddelen op één jaar zetten leverde de beste resultaten op.
Fransen zijn altijd iets verder voorruit met nieuwe dingen, zoals de Minitel in de 70er jaren.
Nou, mooi geen staar-straat voor deze jongen. 
Denken ze dat je gek bent of zo, om je door de Rijn-Batavieren met ouderwetse spullen aan je ogen te laten OPEREREN.
Wat ik ook vond was dat er 143.000 staar operaties worden gedaan per jaar en dat 1 promille mislukt, dat zijn dus 143 mensen jaarlijks aan 1 oog blind worden gemaakt door vieze dokters.
Er is wel een oogziekenhuis in Nederland helemaal in Maastricht, ik kan dus de afspraak wel door laten gaan en vragen of ik niet naar Maastricht mag.
Ja, voor de verzekering. Als het kan ga ik met de TGV wel naar Frankrijk voor de Phaeco.


Kleine vertroebeling van de lens is een normaal onderdeel van het ouder worden. Significante sluiering, of staar, wordt over het algemeen langzaam erger met de tijd en een operatie om het te verwijderen is de enige manier om zicht te herstellen.
Het is echter niet nodig om een operatie te ondergaan als uw zicht niet heel erg beïnvloed is en er geen problemen zijn het uitvoeren van dagelijkse taken.

Staaroperatie is beschikbaar via de NHS (gratis) als het moeilijk om activiteiten zoals het lezen, autorijden en het verzorgen van iemand onder uw zorg uit te voeren.




Uber
Het bewijst de overbodigheid van een opgedrongen overheid. Dus eerst had je dat je als taxichauffeur voor de prijs van een huis een vergunning moest kopen. Dat werd toen afgezwakt met nee, maar wel allemaal rare regeltjes. Dat trekt geen verward gedrag aan? En nu mag je met alleen een rijbewijs, apk, een geldig kenteken, 4 deuren, wam verzekering, wegenbelasting een vetkuif en twee vingers om je app te bedienen ook taxi spelen, alleen zegt een overbodige organisatie dat je dan een snorder bent.



Z5 km. auto's zijn een goed idee en slimme vinding van de meneer in Groningen die ermee was begonnen. Een maas in de wet of gelukkig is niet alles gereguleerd? 
Het levert ook nieuwe banen op en veel mensen die het eerst niet konden bolwerken zijn nu mobiel. 
Ook is het minder gevaarlijk dan de oorspronkelijke brommobielen die bij een aanrijding er erger aan toe zijn dan in een 25 km auto. 
Ook was er een meisje van 17 die 125 km reed met haar 25 km omgebouwde auto. 
Het hele verhaal van het ombouwen en de wet vond ik op http://ow.ly/zRQng 
Wat ook grappig is dat ik het nog niet in andere landen heb gevonden, opmerkelijk want daar hebben ze toch ook scootmobielen met versoberde regels?
Oh ja, ik houd ook van Uber.

Daarom doe ik hier een stukkie in het Spaans Catilliaans en het Engels voor de buitenlandse redacteuren.

En Holanda, si, donde Amsterdam. Se puede conducir coches normal como Seat Ibiza ò un Rolls Royce sin permiso de conducir desde los 16 años. 
Si haces una busqueda en google.nl imagenes con " 25 km Auto" ves multiple coches normal con una matricula de 25 km.
Tanpoco pagan seguro, impuestos y no tienen que ir al garage por el control test anual.
Ahora gente normal pueden conducir mas barato.
Claro, no pueden ir por autopista, igual que los pequiños vehiculos de minos válidos, pero si pueden ir a mas velocidad, que por la ley es 45 km mas 5, 50 km por hora entonces.
Hai varios garages que se han especializado en la conversion que consiste en bloquear las marchas alta y poner un tornillo abajo el accelerador, tambien van al control test para entregar las placas y canviar los papeles a los 25 km.
No sé si es posible en España, si sabes algo sobre el tema si existe y tambien no existe, porfa informa me -Twitter @marcthebeste - Facebook https://www.facebook.com/pvdk.nederland -
ò un email execall@inbox.com
Gracias

Ah, tambien me gusta Uber 


We have in Holland next to coffeeshops also the 25 km. car, just a normal car converted to 25 km. They go 50. That's the law. Just google.nl on "25 km auto" in images and you'll see.

Oh, I also like Uber


No comments: