Zorg voor automobilisten
Als je bij Maas, Hazeldonk de Nederlandse grens passeert heb je tot Dordrecht, dat is maar enkele minuten met 195 kilometer per uur, 9 snelheidsbegrenzende veranderingen.
Van 120 km. p. u. via 100, 90 terug naar 70.
Het meeste is 90 km. p. u.
Ik kon maar niet begrijpen waarom.
Maar nu ben ik er uit, het is om de buitenlanders te laten wennen aan het Nederlandse verkeer.
Een soort oefening zeg maar, in langzaam rijden, optrekken en afremmen.
Kortom het filegevoel eigen maken.
Daarna kwam ik op een ander idee.
Het gaat over de hobbels de kuilen en richels in nieuwe wegen in Nederland.
In Spanje en Frankrijk zijn nieuwe wegen glad.
De hobbels zijn expres aangelegd om de buitenlanders en ons ook te wijzen op een bord dat gaat aangeven dat wij moeten versnellen of vertragen.
Bij het stukje van Rotterdam naar Den Haag is het tot voorbij zestienhoven 80 km. p. u.
Dat is de meest logische, dat is om ons leven goedkoper te maken in deze bange economische tijden.
Hier gaat het niet om optrekken of afremmen, maar een oefening om constant 80 km. p. u. aan te houden.
Zo rijdt u namelijk het zuinigst.
Het is bedoeld om als later alle beurzen op nul staan onze portemonnees te ontlasten.
Dat met die tolpoorten was gewoon een rookgordijn om ons het ergste te laten geloven, maar ondertussen was Tineke Tolpoort voor onze toekomst aan het zorgen als automobilisten.
No comments:
Post a Comment