Tweets by @marcthebeste

Tuesday, May 20, 2014

Net doe ik een polletje over Giel Beelen vanwege zijn 190 uur record radio maken. Ik stemde net BNR of Radio1, maar ik zou graag naar Giel luisteren. 
Alleen vind ik de muziek op 3FM niet zo! Dat kan ook toeval zijn en voor de muziek zit ik op 538. Ik ben net als de regering, die niks zegt over de monster gas-deal die Putin net sloot met China voor 30 jaar. Ze kunnen er niets zinnigs over zeggen omdat het te gruwelijk is om te overpeinzen.
Het gaat hier om een 400 miljard dollar deal, net het bedrag dat sinds 50 jaar in Nederland uit de grond is gehaald en door de opvolgende regeringen is verkwanseld aan onzin. 
Nou lekker dan, zitten we binnenkort zonder gas en ook zonder benzine, want nu gaan ze Timmermans naar Saoedi Arabië sturen om een sticker tekst van Wilders goed te praten. Sturen, want in Den Haag denken ze met hun steenkolen Engels dat Timmermans een talenwonder is, maar dat is dus helemaal niet zo, hij doet maar wat en niemand van de buitenlanders begrijpt wat hij zegt.
Ik weet wel wat van gas, in '70 - '71 was mijn eerste baantje met loonstrook bij Bechtel Incorporated, ik had er nu nog gewerkt, maar de gaspijp was klaar en Bechtel vertrok met al het personeel die dat wilde naar Londen, behalve met mij, want ik was te jong. Het had Bechtel 15 jaar gekost om het gasnet in Nederland aan te leggen, van eerste contract tot hun vertrek uit Nederland. De eerste vijf jaar om grond van de boeren te kopen en de eerste infrastructuur voor de aanleg klaar te maken en tien jaar om het werk te voltooien, volgens contract, want het moest niet te snel gaan, dat was de afspraak met het olie-stelletje, Den Uyl en van der Stoel. China is natuurlijk veel groter, maar een groot gedeelte van het toekomstige Chinese gasnet ligt aan de andere kant van Rusland, wat dus gemakkelijker is omdat dat een grote heel dikke pijp is bijna recht toe recht aan met tussen-pompen, daarna komen de ingewikkelde vertakkingen. Dat is in China dus zo klaar, ik schat 5 jaar. Nou komt het; Rusland heeft alleen maar een afnemer nodig voor het gas om aan valuta te komen. Die hebben ze nu! Morgen kan de kraan onze richting op dicht! Alleen even op Timmermans wachten en we zijn gefuckt.
Hopend dat er geen Maunder Minium komt, of een tiny tiny renteverhoging, ik bedoel dat met het oog op de 450 miljard staatsschuld van Nederland, waarbij een renteverhoging van maar 1% Griekenland een economische grootmacht maakt ten opzichte van ons. Die komt er, want Dijsselbloem verlaat het zinkend schip en is op weg naar een EU-post in de financieel-economische hoek (die trouwens ook heel goed Engels spreekt) Haaa, ha, ha ,ha! Komt uit de telegraaf.
En een Maunder minium is een kleine ijstijd, die ook plaatsvond tussen 1645 en 1715, zie de plaatjes van Anton Pieck. Zonder verwarming en vervoer.
Tot nu toe keek ik altijd met verwondering naar die Survivalists in de Verenigde staten, je weet wel die een kelder graven en die volstoppen met brandstof en eten, maar dat is nu wel anders. 
Niet dat ik je bang wil maken! Dat doet onze regering wel, door nooit over iets te praten als het niet al gebeurd is.

PvdK.marc@aol.com

No comments: