Tweets by @marcthebeste

Sunday, June 15, 2014

Is die gids nou nog eens verhoord? 
Kris Kremers en Lisanne Froon. Hun gids Feliciano Gonzales voorop. Hij zag de meiden uit Amersfoort als één van de laatsten, en hoopt de eerste te zijn die hen weer kan begroeten. Hoe lang het ook duurt.
Vanaf de dag dat Kris en Lisanne spoorloos verdwenen, heeft Feliciano 2 weken lang geen oog dichtgedaan. Elke nacht lag hij te malen, bad hij dat 'las muchachas', de meisjes uit Nederland gevonden zouden worden. De Amersfoortse Kris en Lisanne kwamen naar zijn land om Spaans te leren, wilden er vrijwilligerswerk gaan doen. 

Dat ze aan dat laatste nooit zijn toegekomen, heeft Feliciano diep geraakt. Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.' 

Aardbeienboerderij 
Het doet extra pijn, omdat Feliciano als gids in Boquete de man was die ook Kris en Lisanne veilig thuis zou brengen, net zoals talloze andere toeristen. Kris en Lisanne zouden met hem op excursie gaan naar de aardbeienboerderij, vertelt hij. Dat was op een woensdag. En de zaterdag daarna zouden Kris en Lisanne meegaan naar het vulkaangebied, bij Boquete.

Voor de eerste excursie kwamen de meisjes niet opdagen, de dag erop bleken ze spoorloos te zijn verdwenen. Meestal slaan ze naar een paar weken wel door. Sorry voor de rommel, maar ik hoor er maar niks over.




Kom ik gisteren in een twitter chat terecht met iemand die m'n tweet over las Holandesas had opgepikt. Ik dacht het even een paar dagen te laten bezinken, maar het is nu al klaar. Hele nacht over liggen malen weer natuurlijk, zodoende.
Nu geloof ik helemaal dat die gids er iets mee te maken heeft. Er zijn wel speurhonden in z'n huis geweest, maar ze geloven nu dat hij onschuldig is. 
Ja, lekker, hij ging nog effe niet vertellen wat hij ervan wist, toch? 
Ook even vergeten te vragen waar hij was op de dag van de middag dat de meisjes niet meer terug kwamen.
Wat heeft het nou voor zin om met honden in iemands huis te gaan zoeken?
En waarom kon hij 2 weken lang er niet van slapen?
Waarom is hij dan niet zelf iedere dag gaan zoeken? Gids zijnde.
En kwam hij de speurders een grote kist / tros bananen brengen?
En al die tussentijdse berichten? Waar kwamen die vandaan? 
Toch wel ergens?
Over 3 jongens.
Een rood autootje.
Orgaan dieven.
Je kan nu wel een paar antwoorden aan me gaan tweeten, maar doe dat nou maar niet, want je weet het ook niet en ik heb geen zin in onzinverhalen. 
Daar barst het inmiddels al zat van.
Ik geloof trouwens niet zo heel erg meer dat de gids het zelf heeft gedaan, hoewel niet onmogelijk.
Maar hij weet er absoluut meer van, durf ik om te wedden.
Bijvoorbeeld de zoon van zijn zuster of zo en dat hij er van weet, maar voor de goede familie de vrede wil bewaren.
Hoe weet ik dat. Nou niet, maar ik ken een hoop zuid Amerikanen door m'n Spaanse winkeltje en wat ze allemaal hebben is dat ze altijd liegen, altijd.
Het is het zuid Amerikaanse tijdverdrijf, ze liegen gewoon altijd, ook om niets bijzonders. Ook de indianen.
De indiaan vond een rugzak met spullen van de meisjes. EN HET GELD ZAT ER NOG IN.
En de vrouw van de indiaan heeft het toen naar de bewoonde wereld gebracht, alwaar de politie werd ingeschakeld.
Nou die Indiaan kan de komende 2 weken ook niet meer slapen, wedden?
Dus hier komt voorlopig mijn advies:
Allemaal oppakken en zo dat ze de indruk krijgen ooit nog vrij te kunnen komen.
Ik weet zeker dat er dan nieuwe verhalen uitkomen die je nog niet eerder had gehoord.
Tot over een paar weken.



No comments: